Students’ Competencies Development: Formation of Organizational Skills

Main Article Content

Svetlana Aleksandrovna Solov’eva

Abstract

In the new era, when the public employment structure is changing towards the proportion of routine labor reduction, the task of formation the project thinking and organizational skills among students is of high priority. In this article the analysis of educational and developmental opportunities of one of the organizational individual ways of studying advanced math was executed on the basis of pragmatist, competency-based, and technologic approaches. It was found out that all elements of the considered concept were formed during the application of this method. Also, the described way is promoting the quality improvement of students’ mathematical background without essential pressure increase on the professor.

Article Details

Author Biography

Svetlana Aleksandrovna Solov’eva

Candidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor, Kazan (Volga) Federal University, Naberezhnye Chelny Institute (branch), Naberezhnye Chelny.

References

1. Клепиков В.Н. Самоорганизация исследовательской деятельности учащихся // Педагогика, 2018, № 10, С. 66–69.
2. Павлова А.М. Педагогические особенности сопровождения студентов вуза по формированию у них навыков самоорганизации деятельности // Общество: социология, психология, педагогика, 2017, № 7, С. 103–106.
3. Павлова А.М. Изучение субъективных факторов, приводящих к значительным потерям времени у студентов первого курса // Общество: социология, психология, педагогика, 2017, № 9, С. 49–51.
4. Рузиева С.Н., Яковлева Н.В. Этапы педагогического сопровождения исследовательской работы обучающегося по литературе // Научно-педагогическое обозрение, 2017, № 1(15), С. 48–54.
5. Смирнов Е.И., Смирнов Н.Е., Уваров А.Д. Этапы технологического сопровождения процесса самоорганизации в математическом образовании будущего педагога // Ярославский педагогический вестник, 2017, № 3, С. 102–111.
6. Трофимов К.В. Педагогический аспект самоорганизации студентов вуза // Педагогические науки, 2017, № 5(86), С. 44–51.
7. Шевченко О.Г. Формирование навыков самоорганизации при изучении иноязычной фонетики // Научный диалог, 2017, № 10, С. 383–394.
8. Шаталов В.Ф. Куда и как исчезли тройки. Из опыта работы школ Донецка. М.: Педагогика, 1980, 134 с.