To Teaching the Course “Linear Algebra” in Higher Education

Main Article Content

Svetlana Rashidovna Enikeeva
Semen Aleksandrovich Livshits

Abstract

In the article discusses the questions of building the course “Linear Algebra” in higher education, the goals and objectives of training are considered. Also touched upon are the problems of teaching theoretical material in mathematics.

Article Details

Author Biographies

Svetlana Rashidovna Enikeeva

PhD of Physical and Mathematical, associate professor, Kazan National Research Technological University, Kazan.

Semen Aleksandrovich Livshits

PhD of Technics, associate professor, Kazan State Power Engineering University, Kazan.

References

Еникеева С.Р., Садреева Г.Р. О некоторых аспектах современных методик обучения математике, информатике и физике в школе // Материалы VI Международной научно-практической конференции «Математическое образование в школе и вузе: теория и практика (MATHEDU 2016)». Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2016, С. 46–48.
Еникеева С.Р., Старцева Н.В. Оценка эффективности формирования метапредметных умений учащихся // Материалы VII Международной научно-практической конференции «Математическое образование в школе и вузе: инновации в информационном пространстве (MATHEDU 2018)». Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2018, С. 280–285.
Еникеева С.Р., Рахимов И.К. Интерактивные подходы в преподавании естественнонаучных дисциплин // Материалы международной научно-практической конференции «Научное сопровождение агропромышленного комплекса: теория, практика, перспективы». Казань, 2015, С. 136–138.