Organization of Independent Work On Mathematics At A Medical University

Main Article Content

Marina Borisovna Arzhanik
Elena Vladimirovna Chernikova

Abstract

There were identified problems that arise in the teaching of mathematics a medical university. We considered the ways of organizing independent work at each stage of studying a subject by using an electronic training course implemented on the Moodle platform. We studied the students' attitude to the components of the course, which allows to assess which resources are the most demanded.

Article Details

Author Biographies

Marina Borisovna Arzhanik

Associate professor, Siberian State Medical University, Tomsk

Elena Vladimirovna Chernikova

Associate professor, Siberian State Medical University, Tomsk

References

1. Аржаник М.Б., Черникова Е.В. Использование неполных конспектов и компьютерных презентаций в лекционном курсе // Вестник ТГПУ, 2010, Т. 102, № 12, С. 94–97.
2. Белько Е.С., Зыкова Т.В., Кузнецова И.В., Кытманов А.А., Тихомиров С.А. Использование электронных обучающих курсов при организации самостоятельной работы студентов // Ярославский педагогический вестник, 2016, №1, С. 107–112.
3. Зайниев Р.М. Об организации самостоятельной работы и контроля знаний студентов по математике // Казанский педагогический журнал, 2014, № 3(104), С. 66–72.
4. Семенова С.Е. Диагностика общеучебных умений первокурсников // Профессиональное образование, 2005, № 1, С. 15.
5. Толстых О.Д., Гозбенко В.Е. Усиление эффективности обучения высшей математики в техническом вузе и организация самостоятельной работы студентов // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование, 2007, №1(13), С. 139–141.
6. Холина Л.И. Организация самообразовательной деятельности студентов на основе современных технологий // Сибирский педагогический журнал, 2005, № 3, С. 101–113.