Some ways to overcome difficulties in studying mathematical disciplines by future teachers

Main Article Content

Lyubov Nikolaevna Evelina
Olga Mikhailovna Kechina

Abstract

The article describes the main difficulties that students face in the initial period of study at a higher educational institution as part of the study of mathematical disciplines. Possible ways of overcoming these difficulties for students in the field of training Pedagogical education – future teachers of mathematics – on the example of the discipline «Mathematical Analysis» are given.

Article Details

Author Biographies

Lyubov Nikolaevna Evelina

Assistant professor of Department of Physics, Mathematics and Teaching Methodology, Samara State University of Social Sciences and Education

Olga Mikhailovna Kechina

Assistant professor of Department of Physics, Mathematics and Teaching Methodology, Samara State University of Social Sciences and Education.

References

Антоновская В.В. Реализация профессионально-педагогической направленности обучения элементарной математике в педвузе: На примере курса «Стереометрия»: автореферат дис. ... кандидата педагогических наук: 13.00.02 / Орлов. гос. ун-т. Орел, 2004, 19 с.
Белобородова С.В. Профессионально-педагогическая направленность историко-математической подготовки учителей математики в педвузах: дис. … канд. пед. Наук. М.: 1999, 163 с.
Дорофеев А.В. Профессиональная направленность математической подготовки будущего педагога // Вестник Оренбургского гос. ун-та, 2005. № 10. Том 1. Гуманитарные науки, С. 124–129.
Евелина Л.Н. Профессиональная направленность курса элементарной геометрии в педагогическом вузе. Диссертация … канд. пед. наук. М., 1993, 271 с.
Казарихина Т.Н. Формирование профессиональной компетентности будущих учителей математики в педвузе при проведении дисциплин по выбору: диссертация ... кандидата педагогических наук. Москва, 2012, 200 с.
Мордкович А.Г., Шуркова М.В. Задачник по введению в математический анализ. М.: Мнемозина, 2008, 136 с.
Мордкович А.Г. Профессионально-педагогическая направленность специальной подготовки учителя математики в педагогическом институте: диссертация ... доктора педагогических наук: 13.00.02. Москва, 1986, 355 с.
Тестов В.А. О формировании профессиональной компетенции учителя математики // Сибирский учитель (электронная версия), № 6(54), 2007. URL: http://www.sibuch.ru/_OLD/article.php?no=558.
Фихтенгольц Г.М. Курс дифференциального и интегрального исчисления: в 3-х тт. 9-е изд., стер. СПб.: «Лань», 2009.