The role of electronic environment of academic knowledge to improve competitiveness educational services
Main Article Content
Abstract
Author have specified contradictions and tendencies of informatization for the higher school. On the basis for the overview of a number of researches in the field of problems for the electronic scientific and educational environment of higher education institution and a detailed statement of electronic services of the Kazan national research technical university need of forming of open model of the academic knowledge of higher education institution is proved. In article the purpose and functions of open model of the academic knowledge, mainly – for life-long education and interaction with a business environment are stated. In particular, the virtual centers of competences as the instrument of management of educational and scientific activities, joint with a business environment, for strengthening of competitiveness of educational service are offered.
Article Details
References
2. Игнатьев О.В., Игнатьева И.А. Формирование информационной среды университета на базе Интернет-портала // Труды XXII Международной конфе-ренции «Применение новых информационных технологий в образовании», Тро-ицк, 29-30 июня 2011года. Изд-во «Тровант», 2011. С. 379–380.
3. Управление современным университетом: коллективная монография / Под общ. ред. проф. Г.И. Лазарева. Владивосток: Изд-во ВГУЭС, 2005. С. 232.
4. Бердшанский А.М., Кревский И.Г., Мещеряков В.А. Электронная инфор-мационно-образовательная среда организации как основа дальнейшего разви-тия электронного обучения // Труды IX Международной науч.-практ. конф. «Научно-образовательная информационная среда XXI века» (23–25 сентября 2015 года). Петрозаводск, 2015. С. 16–20.
5. Лебедева Т.Е., Охотникова Н.В., Потапова Е.А. Электронная образова-тельная среда университета: требования, возможности, опыт и перспективы ис-пользования // Интернет-журнал «Мир науки» 2016, Том 4, № 2. URL: http://mir-nauki.com/PDF/57PDMN216.pdf.
6. Информатизация высшей школы: современные подходы и инструменты реализации: Коллективная монография / Под ред. Д.А. Иванченко. М.: Изд-во «Октопус», 2014. 192 с.
7. Иванченко Д.А. Системный анализ дистанционного обучения. М.: Изда-тельство РГСУ «Союз», 2005. 192 с.: табл. и диагр.
8. Носов Л.С. Концепция создания электронной образовательной среды университета // Труды XI Международной науч.-практ. конф. «Новые образова-тельные технологии в университете». Екатеринбург, 2014. URL: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/24666/1/notv-2014-139.pdf.
9. Бабин Е.Н. Индикаторы инновационности образовательных услуг в сете-вой среде университета // Университетское управление: практика и анализ. 2013. № 1. С. 70–77.
10. Бабин Е.Н. Факторы и задачи инновационного развития образова-тельных услуг высшей школы // Информационные технологии в гуманитарном образовании: сборник материалов V Международной научно-практической конференции. Пятигорск: ПГЛУ, 2013. С. 52–60.
11. Макаров В.Л. Экономика знаний: уроки для России // Менеджмент производства и услуг. 2004. № 3. С. 3–19.
12. Гребнев Л.С. Болонский процесс и «четвертое поколение» образова-тельных стандартов // Высшее образование в России. 2011. № 11. С. 29–41.
13. Бабин Е.Н. Виртуальный механизм взаимодействия промышленных предприятий и университета в информационной среде // Современная эконо-мика: проблемы и решения. 2012. № 1. С. 8–16.
14. Третьяков В.С., Ларионова В.А. Открытое образование как стратеги-ческое направление развития университета // Университетское управление: практика и анализ. 2016. № 2. С. 56–68.
Presenting an article for publication in the Russian Digital Libraries Journal (RDLJ), the authors automatically give consent to grant a limited license to use the materials of the Kazan (Volga) Federal University (KFU) (of course, only if the article is accepted for publication). This means that KFU has the right to publish an article in the next issue of the journal (on the website or in printed form), as well as to reprint this article in the archives of RDLJ CDs or to include in a particular information system or database, produced by KFU.
All copyrighted materials are placed in RDLJ with the consent of the authors. In the event that any of the authors have objected to its publication of materials on this site, the material can be removed, subject to notification to the Editor in writing.
Documents published in RDLJ are protected by copyright and all rights are reserved by the authors. Authors independently monitor compliance with their rights to reproduce or translate their papers published in the journal. If the material is published in RDLJ, reprinted with permission by another publisher or translated into another language, a reference to the original publication.
By submitting an article for publication in RDLJ, authors should take into account that the publication on the Internet, on the one hand, provide unique opportunities for access to their content, but on the other hand, are a new form of information exchange in the global information society where authors and publishers is not always provided with protection against unauthorized copying or other use of materials protected by copyright.
RDLJ is copyrighted. When using materials from the log must indicate the URL: index.phtml page = elbib / rus / journal?. Any change, addition or editing of the author's text are not allowed. Copying individual fragments of articles from the journal is allowed for distribute, remix, adapt, and build upon article, even commercially, as long as they credit that article for the original creation.
Request for the right to reproduce or use any of the materials published in RDLJ should be addressed to the Editor-in-Chief A.M. Elizarov at the following address: amelizarov@gmail.com.
The publishers of RDLJ is not responsible for the view, set out in the published opinion articles.
We suggest the authors of articles downloaded from this page, sign it and send it to the journal publisher's address by e-mail scan copyright agreements on the transfer of non-exclusive rights to use the work.