Teaching Geometry Using the Opportunities of the Living Mathematics Program

Main Article Content

Elena Alekseeva
Marina Viktorovna Vasilieva
Yulia Nikolaevna Kashitsyna

Abstract

The article is devoted to the use of digital educational resources in the process of teaching mathematics in a primary school. The possibility of using the ”Living Mathematics” electronic educational-methodical set with teaching guidelines on the topic ”Remarkable points of a triangle. Euler's line”. The article is addressed to teachers and students of pedagogical universities, methodologists, teachers of mathematics.

Article Details

Author Biographies

Elena Alekseeva

Candidate of pedagogical Sciences, Associate Professor, Department of General Mathematical and Science Disciplines and the methods of their teaching, State Educational Institution of Higher Education of Moscow region “Academy of Social Management”, (Россия, Moscow); Executive Director, Association of teachers and teachers of mathematics of the Moscow Region.

Marina Viktorovna Vasilieva

Candidate of pedagogical Sciences, Associate Professor, Department of general education disciplines, State Educational Institution of Higher Education of Moscow region “Academy of Social Management”; President, Association of teachers and teachers of mathematics of the Moscow Region

Yulia Nikolaevna Kashitsyna

Candidate of pedagogical Sciences, Associate Professor, Department of general education disciplines, State Educational Institution of Higher Education of Moscow region “Academy of Social Management”; Auditor, Association of teachers and teachers of mathematics of the Moscow Region

References

1. Алексеева Е.Е. Исследовательская деятельность учащихся при составлении и решении геометрических задач // Актуальные проблемы обучения математике и информатике в школе и вузе: материалы IV Международной научной конференции в двух томах. Т. 1. Москва, ФГБОУ ВО «Московский педагогический университет» (МПГУ), 4–5 декабря 2018 г. / под ред. М.В. Егуповой, Л.И. Боженковой. Калуга: Издательство АКФ «Политоп», 2018, С. 31–35.
2. Алексеева Е.Е. Составление геометрических задач как средство активизации умственной деятельности учащихся // Вестник Брянского государственного университета. № 1 (2014): «Педагогика, психология». Брянск: РИО БГУ, 2014, С. 272–278.
3. Васильева М.В. Использование динамических чертежей для визуализации математических объектов при решении задач с параметрами // Академический вестник, 2016, № 3 (21), С. 87–97.
4. Васильева М.В. Решение задач с параметрами с использованием возможностей программы «Живая математика» // Конференциум АСОУ: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. Выпуск 1 / Научн. ред. Л.Н. Горбунова. М.: АСОУ, 2015, С. 2340–2348.
5. Кашицына Ю.Н. О технологии веб-квест в системе повышения квалификации учителей математики // Конференциум АСОУ: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. Выпуск 1/ Научн. ред Л.Н. Горбунова. М.: АСОУ, 2017. С. 2995–3003.
6. Кашицына Ю. Н. Возможности программы «Живая математика» в процессе решения задач по геометрии на доказательство // Актуальные проблемы обучения математике в школе и вузе / Межвузовский сборник трудов. Выпуск 26 / Под ред. М.В. Егуповой, Л.И. Боженковой. ФГБОУ ВО «Московский педагогический государственный университет. Изд-во АКФ «Политоп», 2018, С. 107–112.