The Use of Authentic Scientific Texts in the Process of Teaching Students to Solve Tasks of Differential Geometry

Main Article Content

Inessa Ignatushina

Abstract

In the article presents the classification of problems by differential geometry, which is based on the nature of the relationship between the elements of the problem and the relationship between the reproducing and creative activity of students in their decision. It is shown that an important source for the choice of texts of problems and methods of their solution are the works of scientists – creators of classical differential geometry. Work with the corresponding scientific text allows the student to master such an educational strategy as methodological reduction.

Article Details

Author Biography

Inessa Ignatushina

Dean of the faculty of physics and mathematics, Orenburg State Pedagogical University, Orenburg.

References

Игнатушина И.В. Материалы для спецкурса «Из истории формирования классической дифференциальной геометрии: применение математического анализа к геометрии в работах Леонарда Эйлера». Оренбург: Изд-во ОГПУ, 2010, 132 с.
Игнатушина И.В. Принцип центризма научного текста и его реализация в обучении дифференциальной геометрии // Вестник Оренбургского государственного педагогического университета. Электронный научный журнал. Оренбург: Изд-во ОГПУ, 2016. №1, С. 236–243.
Эйлер Л. О географической проекции поверхности шара // Избранные картографические статьи. М., 1959. С. 51–64.