Methodological aspects of training a mathematics teacher to ensure the sustainability of the educational processvladimir grigorievich ermakov – d.sc. in pedagogic sciences ph.d. of physical and mathematical sciences, associate professor, francisk skorina gomel state university, gomel.

Main Article Content

Vladimir Grigorievich Ermakov

Abstract

The relevance of preparing a teacher to ensure the sustainability of the educational process is justified, the content of a special course designed to solve this problem is described and the concept of an innovative center of active methods of pedagogical correction is proposed.

Article Details

Author Biography

Vladimir Grigorievich Ermakov

D.Sc. in Pedagogic Sciences Ph.D. of physical and mathematical sciences, Associate Professor, Francisk Skorina Gomel State University, Gomel.

References

1.Ермаков В.Г. Методологические и социально-культурные аспекты обеспечения устойчивости образовательных процессов // Педагогическая наука и образование. 2017, № 4(21), С. 3–11.
2.Ермаков В.Г. Методология межпредметного взаимодействия при подготовке учителя-предметника в условиях кризиса системы образования // Известия Гомельского государственного университета имени Ф. Скорины. 2013, № 3(78), С. 60–66.
3.Ермаков В.Г. Психолого-педагогические аспекты применения аксиоматического метода в обучении математике // Н.И. Лобачевский и математическое образование в России: Материалы Международного научного форума по математическому образованию, 18–22 октября 2017 г. Казань: Издательство Казанского университета, 2017. Т. 1, С. 13–17.
4.Ермаков В.Г. Развивающее образование и функции текущего контроля. В 3 ч. Гомель: ГГУ им. Ф. Скорины, 2000, 778 с.
5. Розанов В.В. Уединённое. М.: Политиздат, 1990, 543 с.
1. Ermakov V.G. Metodologicheskie i social'no-kul'turnye aspekty obespecheniya ustojchivosti obrazovatel'nyh processov // Pedagogicheskaya nauka i obrazovanie. 2017, No 4(21), S. 3–11.
2.Ermakov V.G. Metodologiya mezhpredmetnogo vzaimodejstviya pri podgotovke uchitelya-predmetnika v usloviyah krizisa sistemy obrazovaniya // Izvestiya Gomel'skogo gosudarstvennogo universiteta imeni F. Skoriny. 2013, No 3(78), S. 60–66.
3.Ermakov V.G. Psihologo-pedagogicheskie aspekty primeneniya aksiomaticheskogo metoda v obuchenii matematike // N.I. Lobachevskij i matematicheskoe obrazovanie v Rossii: Materialy Mezhdunarodnogo nauchnogo foruma po matematicheskomu obrazovaniyu, 18 –22 oktyabrya 2017 g. Kazan': Izdatel'stvo Kazanskogo universiteta, 2017, T. 1, S. 13–17.
4.Ermakov V.G. Razvivayushchee obrazovanie i funkcii tekushchego kontrolya. V 3 ch. Gomel': GGU im. F. Skoriny, 2000, 778 s.
5. Rozanov V.V. Uedinyonnoe. M.: Politizdat, 1990, 543 s.