Generation of individual educational routes and learning schedule in individualization paradygm

Main Article Content

Михаил Михайлович Абрамский
Эльвира Феликсовна Батырова
Айгуль Рустамовна Марданова
Татьяна Алексеевна Ахметзянова

Abstract

An approach for individualization of education based on automatic generation of individual educational routes and schedule with respect to individual features and wishes of student. A working principle of developed instruments is shown. Question of the application of developed approaches and instruments in higher education are raised.

Article Details

Author Biographies

Михаил Михайлович Абрамский

Senior lecturer at Department of Software Engineering of Higher School of ITIS KFU.

Эльвира Феликсовна Батырова

Bachelor of Higher School of ITIS KFU.

Айгуль Рустамовна Марданова

Bachelor of Higher School of ITIS KFU.

Татьяна Алексеевна Ахметзянова

Master of Software Engineering of Higher School of ITIS KFU.

References

1. Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2016–2020 годы / Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29.12.2014 № 2765-р. URL: http://government.ru/media/files/mlorxfXbbCk.pdf
2. Cheng, Yin Cheong. New Paradigm for Re-engineering Education: Globalization, Localization and Individualization. Springer, 2005. 26 p.
3. План мероприятий по реализации программы повышения конкурентоспособности ФГАОУ ВО «Казанский (Приволжский) федеральный университет» на 2013–2020 годы (4-й этап – 2018–2020 гг.). URL: http://kpfu.ru/portal/docs/ F_1176208685/DK.KFU_4.etap._utverzh.pdf
4. Smart Universities. Concepts, systems and Technologies. V.L. Uskov, J.P. Bakker, R.J. Howlet, L.C. Jain (Eds.). Springer Inter. Publishing, 2018. 435 p.
5. Тихомиров В.П., Днепровская Н.В. Cмарт-образование как основная парадигма развития информационного общества // Современные информационные технологии и ИТ-образование. 2015. Т. 1. № 11. С. 9–13.
6. Ji-Seong Jeong, Mihye Kim and Kwan-Hee Yoo. A Content Oriented Smart Education System based on Cloud Computing // Int. J. of Multimedia and Ubiquitous Engineering. 2013. Vol. 8, No. 6. P. 313–328. URL: http://dx.doi.org/10.14257/ijmue. 2013.8.6.31
7. Федеральный закон от 02.05.2015 г. № 122-ФЗ «О внесении изменений в Трудовой кодекс Российской Федерации и статьи 11 и 73 Федерального закона «Об образовании в Российской Федерации». URL: http://static.kremlin.ru/media/ acts/files/0001201505020007.pdf
8. Broder A. On the resemblance and containment of documents // Compression and Complexity of Sequences (SEQUENCES'97). IEEE Computer Society, 1998. P. 21–29.
9. Spring Framework. URL: https://projects.spring.io/spring-framework
10. PostgreSQL: The World's Most Advanced Open Source Relational Database. URL: https://www.postgresql.org/
11. MyStem. Yandex URL: https://tech.yandex.ru/mystem/
12. Bullet Education Scheduling and Timetabling. URL: https://www.bulletsolutions.com/education-scheduling-timetabling/
13. Mimosa Scheduling Software. URL: http://www.mimosasoftware.com/
14. Snap Schedule. URL: https://www.snapschedule.com/Industry/Education/
15. «Официальный сайт программного продукта БИТ.ВУЗ.РАСПИСАНИЕ». URL: http://www.pulsar.ru/progs/1904/
16. Lim C., Sim E. Production Planning in Manufacturing / Remanufacturing Environment using Genetic Algorithm // GECCO 2005: Proc. of the 2005 Conference on Genetic and Evolutionary Computation, 2005. P. 2217–2218. URL: http://www.cs.bham. ac.uk/~wbl/biblio/gecco2005/docs/p2217.pdf
17. Официальный сайт фреймворка Angular 5. URL: https://angular.io/


Most read articles by the same author(s)