Revealing plagiarisms in research documents. from the experience of the Russian State Library

Main Article Content

Нина Владимировна Авдеева
Татьяна Александровна Блинова
Игорь Александрович Груздев
Вера Михайловна Ледовская
Галина Андреевна Лобанова
Ирина Валерьевна Сусь

Abstract

The article is dedicated to the experience of the Russian State Library (RSL) in testing research papers for incorrect borrowings. Relevant digital collection of research papers, specialized software and expert analysis are regarded as necessary components for such tests being carried out. The article describes their main results, as well as the most common flaws found in the research papers tested.

Article Details

Author Biographies

Нина Владимировна Авдеева

Head of the Administrative department of management and monitoring service for clients of the Russian State Library.

Татьяна Александровна Блинова

Нead of the Department of prospective development of the Russian State Library.

Игорь Александрович Груздев

IT Director of the Russian State Library.

Вера Михайловна Ледовская

Нead of the Sector of document study of the Department of prospective development of the Russian State Library.

Галина Андреевна Лобанова

Candidate of Philology, head specialist of the Sector of document study of the Department of prospective development of the Russian State Library.

Ирина Валерьевна Сусь

Candidate of Technical Sciences, associate professor, head specialist of the Sector of document study of the Department of prospective development of the Russian State Library.

References

1. Электронная библиотека диссертаций Российской государственной библиотеки: официальный сайт. URL: http://diss.rsl.ru/
2. Авдеева Н.В., Лобанова Г.А. Классификация фрагментов текста при экспертизе диссертаций на предмет заимствований (плагиата) // Информационные ресурсы России. 2014. № 1. С. 2–6. URL: http://www.aselibrary.ru/digital_ resources/digital_resources69/digital_resources6970/digital_resources69705071/
3. Статистика защит диссертаций в Российской Федерации за 2013–2015 гг. / Высшая аттестационная комиссия при Министерстве образования и науки Российской Федерации. URL: http://vak.ed.gov.ru/179
4. Авдеева Н.В., Лобанова Г.А. Структурирование научной статьи в формате «Introduction, Methods, Results and Discussion»: что важно учитывать начинающему автору // Открытое образование. 2016. Т 20. № 5. C. 4–10. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=27215771
5. Электронная библиотека Российской государственной библиотеки: официальный сайт. URL: http://elibrary.rsl.ru/


Most read articles by the same author(s)