Interactive Structure Editor for Scenario Prototyping Tool

Main Article Content

Abstract

The task of automating the routine work of computer game writers and narrative designers, set forth in earlier works, has been continued in the presented work. The issues of visualization of branching narrative structures of computer games are considered, the analysis of various approaches to visualization of the plot and other important components of a video game is performed, a technological stack is selected and specific solutions for storing in the form of a structured script, allowing the generation of continuing narrative branches and testing of the narrative prototyping stage using the automatically generated text novelette are given.

Article Details

References

1. Седых И.А. Индустрия компьютерных игр // Национальный исследовательский университет Высшая школа экономики, 2020. 74 с.
2. Riedl M.O., Bulitko V. Interactive Narrative: An Intelligent Systems Approach // AI Magazine. 2013. V. 34. 67 p.
3. Сахибгареева Г.Ф., Кугуракова В.В. Концепт инструмента автоматического создания сценарного прототипа компьютерной игры // Электронные библиотеки. 2018. Т. 21. № 3-4. С. 235–249.
4. Сахибгареева Г.Ф., Бедрин О.А., Кугуракова В.В. Разработка компонента генерации визуализации сценарного прототипа видеоигр // Научный сервис в сети Интернет: труды XXII Всероссийской научной конференции. 2020. С. 581–603.
5. Twine.URL: https://twinery.org/, last accessed 2021/10/21.
6. Articy:draft. URL: https://www.articy.com/en/, last accessed 2021/10/21.
7. Fungus. URL:,https://fungusgames.com/, last accessed 2021/10/21.
8. Storybricks Engine. URL: https://www.youtube.com/watch?v=id-3sUo_DFU&ab_channel=Storybricks, last accessed 2021/10/21.
9. Cage D., Twitter blog. URL: https://twitter.com/David__Cage/status/1034374760392794112, last accessed 2021/10/21.
10. Detroit: Become Human. URL: http://www.quanticdream.com/en#!/en/category/detroit, last accessed 2021/10/21.
11. Padia K., Bandara K., Healey C. A system for generating storyline visualizations using hierarchical task network planning // Computers & Graphics. 2019. P. 64–75.
12. Sankey Diagram. URL: https://observablehq.com/@d3/sankey-diagram, last accessed 2021/10/21.
13. Сахибгареева Г.Ф. Применимость разветвленных структур для генерации сценарных прототипов видеоигр // 65-я Международная научная конференция Астраханского государственного технического университета. 2021.
14. Сахибгареева Г.Ф., Бедрин О.А., Кугуракова В.В. Раскадровка как одно из представлений сценарного прототипа компьютерных игр // Электронные библиотеки. 2021. Т. 24. №2. С. 408–444.
15. Sahibgareeva G.F., Bedrin О.А., Kugurakova V.V. Visualization Component for the Scenario Prototype Generator as a Video Game Development Tool // CEUR. Proceedings of the 22nd Conference on Scientific Services & Internet (SSI-2020). 2020. P. 267–282.
16. Кугуракова В.В., Сахибгареева Г.Ф., Нгуен А.З., Астафьев А.М. Пространственная ориентация объектов на основе обработки текстов на естественном языке для генерации раскадровок // Электронные библиотеки. 2020. Т. 23. №6. C. 1213–1238.
17. Вакатов С.А. Разработка инструмента вариативности сюжета с запуском прототипа в виде текстовой игры // Казанский (Приволжский) федеральный университет. 2021. 36 с.
18. Вакатова Э.С. Разработка функционала генерации продолжения сюжета для инструмента прототипирования сюжета в компьютерных играх // Казанский (Приволжский) федеральный университет. 2021. 33 с.
19. Каюмов Б.И. Проблемы визуализации разветвленных сюжетов компьютерных игр // Казанский (Приволжский) федеральный университет. 2021. 79 с.
20. BioShock Infinite. URL: https://2k.com/en-US/game/bioshock-infinite/, last accessed 2021/10/21.
21. Radford A., Wu J., Child R., Luan D., Amodei D., & Sutskever I. Language models are unsupervised multitask learners // OpenAI Blog. 2019. V. 1. 9 p.
22. GPT-2. URL: https://openai.com/blog/better-language-models/, last accessed 2021/10/21.
23. Adams E., Joris D. The Designer's Notebook: Machinations, A New Way to Design Game Mechanics. URL: https://www.gamasutra.com/view/feature/176033/the_designers_notebook, last accessed 2021/10/21.