Освоение технологий электронной доставки документов в ЦГПБ им. В.В. Маяковского
Main Article Content
Article Details
References
Богомазов С.В. Информационно-поисковая деятельность будущего бакалавра: теоретические и прикладные аспекты // Мир науки, культуры, образования. 2016. № 1 (56). С. 68–71. https://elibrary.ru/item.asp?id=25625140&
Витухновская А.А. Информационная культура выпускника школы: итоги одного исследования // Научные и технические библиотеки. 1996. № 7. С. 33–41.
Витухновская А.А. Обучение технологии и стратегии информационного поиска на основе дифференциальных признаков информационно-поисковых систем // Информационное общество. 2013. №1–2. С. 69-79. http://emag.iis.ru/arc/ infosoc/emag.nsf/BPA/0f0c1bb6d40ae0d544257bef002cb5dc
Ворошилов В.В. Управление фактографической поисковой деятельностью студентов как элемент сетевого образования. http://ojs.ifmo.ru/index.php/IMS/article/view/39/40
Гендина Н.И. и др. Формирование информационной культуры личности: теоретическое обоснование и моделирование содержания учебной дисциплины. М., 2006. http://www.ifapcom.ru/files/publications/Kultura_lichnosti_uchebn_ disciplina_final_small.pdf
Голицына О.Л. Информационные системы: Учеб. Пособие. /О.Л. Голицына, Н.В. Максимов, И.И. Попов. М.: Форум, 2009. 496 с.
Жукова Н.С. Сравнительный анализ уровня информационной грамотности студентов сетевого поколения в России и Германии // Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society). 2011. Т. 14. № 2. С. 539–565.
Курпешева А.И. Самостоятельная работа студентов в системе категорий теории учебной деятельности // Вестник Астраханского государственного технического университета. 2010. № 2. С. 118–122. https://elibrary.ru/item.asp?id =15268270
Новиков А.М. Методология учебной деятельности. М.: Изд-во «Эгвес», 2005. 176 с. http://www.anovikov.ru/books/metod.pdf
Паршукова Г.Б. Информационная компетентность личности. Диагностика и формирование: монография/ НГТУ. Новосибирск, 2006. 253 с. http://www. uraledu.ru
Педагогические аспекты формирования медийной и информационной грамотности. М., 2012. http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/ 3214708.pdf
Петров В.И. Виды и структура самостоятельной работы студентов педагогического факультета. https://elibrary.ru/item.asp?id=26609549
Стариков С.А. Информационная компетентность студентов вуза: понятие и пути формирования// Научные исследования в образовании. 2006. № 6. С. 119–121. https://elibrary.ru/item.asp?id=14571845
Степанов В.К. Применение Интернета в профессиональной информационной деятельности: Интерактивный учебник. 2006. http://textbook. vadimstepanov.ru/
Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования. М., 2010. http://window.edu.ru/resource/768/72768/files/ FGOS_OO.pdf
Хуторской А.В. Определение общепредметного содержания и ключевых компетенций как характеристика нового подхода к конструированию образовательных стандартов // Вестник Института образования человека. 2011. № 1. С. 3.
Information Literacy Standards for Teacher Education EBSS Instruction for Educators Committee 2006-2007 ― 2010‐2011. http://www.ala.org/acrl/sites/la.org.acrl/files/content/standards/ilstandards_te.pdf
Presenting an article for publication in the Russian Digital Libraries Journal (RDLJ), the authors automatically give consent to grant a limited license to use the materials of the Kazan (Volga) Federal University (KFU) (of course, only if the article is accepted for publication). This means that KFU has the right to publish an article in the next issue of the journal (on the website or in printed form), as well as to reprint this article in the archives of RDLJ CDs or to include in a particular information system or database, produced by KFU.
All copyrighted materials are placed in RDLJ with the consent of the authors. In the event that any of the authors have objected to its publication of materials on this site, the material can be removed, subject to notification to the Editor in writing.
Documents published in RDLJ are protected by copyright and all rights are reserved by the authors. Authors independently monitor compliance with their rights to reproduce or translate their papers published in the journal. If the material is published in RDLJ, reprinted with permission by another publisher or translated into another language, a reference to the original publication.
By submitting an article for publication in RDLJ, authors should take into account that the publication on the Internet, on the one hand, provide unique opportunities for access to their content, but on the other hand, are a new form of information exchange in the global information society where authors and publishers is not always provided with protection against unauthorized copying or other use of materials protected by copyright.
RDLJ is copyrighted. When using materials from the log must indicate the URL: index.phtml page = elbib / rus / journal?. Any change, addition or editing of the author's text are not allowed. Copying individual fragments of articles from the journal is allowed for distribute, remix, adapt, and build upon article, even commercially, as long as they credit that article for the original creation.
Request for the right to reproduce or use any of the materials published in RDLJ should be addressed to the Editor-in-Chief A.M. Elizarov at the following address: amelizarov@gmail.com.
The publishers of RDLJ is not responsible for the view, set out in the published opinion articles.
We suggest the authors of articles downloaded from this page, sign it and send it to the journal publisher's address by e-mail scan copyright agreements on the transfer of non-exclusive rights to use the work.