Using Systems of Dynamic Mathematics in Project Work of School Students

Main Article Content

Vasil Yaroshevich

Abstract

In this paper, we consider ways of using systems of dynamic mathematics (Geogebra and others) in the project activities of secondary school students. The advantages of the approach under consideration are compared both with the use of computer programs in the framework of the standard educational process, and in comparison with traditional approaches in the organization of project activities.

Article Details

Author Biography

Vasil Yaroshevich

Graduate student, Moscow City Pedagogical University, Moscow.

References

Блинков А.Д., Блинков Ю.А. Геометрические задачи на построение. МЦНМО, 2017, 152 с.
Громова Е.В., Сафуанов И.С. Обучение понятию функции в основной школе с помощью компьютерных технологий// Вестник Московского городского педагогического университета. Серия: Информатика и информатизация образования, 2013, № 1 (25), С. 91–98.
Громова Е.В., Сафуанов И.С. Применение компьютерной математической программы Geogebra в обучении понятию функции // Образование и наука, 2014, № 4 (113), С. 113–131.
Карданова Е.Ю.. Пономарева А.А., Осин Е.Н., Сафуанов И.С. Сравнительное исследование убеждений и практик учителей математики основной школы в России, Эстонии и Латвии // Вопросы образования, 2014, № 2, С. 44–81.
Сафуанов И.С., Галямова Э.Х. Влияние современных информационных технологий на методы, формы и средства осуществления методической подготовки будущего учителя математики // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Информатика и информатизация образования», 2011, № 2, С. 86–90.
Сгибнев А.И. Геометрия на подвижных чертежах. М.: МЦНМО, 2019, 184 с.
Сгибнев А.И. Исследовательские задачи для начинающих. М.: МЦНМО, 2015, 118 с.