Development of Interside Dimensions in the Process of Teaching Mathematics to Future Architects

Main Article Content

Nikolay Puchkov
Tatyana Zabavnikova

Abstract

The issues of development of intersubject communications at the present stage of the formation of digital education in the preparation of student architects are discussed. The idea of strengthening intersubject communications, mathematics and architecture is defended by a new meaningful replenishment of educational programs, mastering digitalization skills when solving mathematical problems by mathematical methods, and involving elements of competition implemented using Web technologies in educational activities.

Article Details

Author Biographies

Nikolay Puchkov

D.Sc. in Pedagogical Sciences, Professor, Tambov State Technical University, Tambov

Tatyana Zabavnikova

Ph.D. of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Tambov State Technical University, Tambov

References

1. Молоткова Н.В., Ракитина Е.А., Попов А.И. Механизм исследования цифровой образовательной среды в инженерном образовании // Вопросы современной науки и практики. Университет им. В.И. Вернадского. Тамбов, 2018, №2(68), С. 163–172.
2. Пучков Н.П., Забавникова Т.Ю. Математика и архитектура: к вопросу развития межпредметных связей при подготовке архитекторов // Вопросы современной науки и практики. Университет им. В.И. Вернадского. Тамбов, 2019, №2(72), С. 133–143.
3. Пучков Н.П., Попов А.И. Единая информационная сеть в олимпиадном движении студентов // Открытое и дистанционное образование. Томск, 2010, №1 (37), С. 22–29.
4. Пучков Н.П., Попов А.И. Управление олимпиадным движением в вузе // Образование и саморазвитие. Казань, 2010, №3(19), С. 85–91.
5. Пучков Н.П., Забавникова Т.Ю. К вопросу самообразования студентов в условиях современного технического вуза // Образование и саморазвитие. Казань, 2017, Т. 12, №4, С. 28–31.
6. Пучков Н.П., Попов А.И. Методические аспекты подготовки студентов технических вузов к творческому саморазвитию // Инновации в образовании. Москва, 2013, №7, С. 53–60.
7. Пучков Н.П., Попов А.И. Студенческие олимпиады как средство формирования психологической готовности к творческой деятельности в условиях конкурентной борьбы //Alma Mater (Вестник высшей школы), 2017, №6, С. 65–71.