About several methods and tools for the educational process quality analysis

Main Article Content

Екатерина Анатольевна Свинтенок
Богдан Евгеньевич Попов
Михаил Михайлович Абрамский

Abstract

This article raises questions of the determining course complexity and analyzing schedule and academic performance relations. Also there are emphasized important constituents of the courses and introduced ideas of the use cases of the allotted data.

Article Details

Author Biographies

Екатерина Анатольевна Свинтенок

Student of Higher School of ITIS KFU.

Богдан Евгеньевич Попов

Student of Higher School of ITIS KFU.

Михаил Михайлович Абрамский

Senior lecturer at Department of Software Engineering of Higher School of ITIS KFU.

References

1. Бронникова, Н. Проблемы составления расписания в вузе // Ректор вуза. 2015. №7. С. 8.
2. Горлушкина Н.Н. Задачи и методы интеллектуального анализа
образовательных данных для поддержки принятия решений // Образовательные технологии и общество. 2015. T. 18, № 1. С. 472–482.
3. Пиотровская К.Р., Тербушева М.В. Интеллектуальный анализ данных в педагогической аналитике // Образовательные технологии и общество. 2016. Т. 2(96). С. 10–14.
4. Учебное расписание Высшей школы ИТИС КФУ. URL: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DHir9K8KO8a2AX3AfPiE422HXgf_7AKgSOSS-UOMt_A
5. Майер Р.В. Контент-анализ школьных учебников по естественно-научным дисциплинам. Глазов: Глазов. гос. пед. ин-т, 2016. 137 c.
6. Davidson D. Why do we use Story Points for Estimating // SCRUM.ORG: Home page of Scrum, 2014. URL: https://www.scrum.org/resources/blog/why-do-we-use-story-points-estimating.


Most read articles by the same author(s)