Library information services and methodological support tools of educational programs in Herzen state pedagogical university

Main Article Content

Светлана Александровна Морозова

Abstract

The software package of book supply coefficient calculation represents a monitor that reflects interrelation of printed along with electronic methodological support and principal educational programs implemented in the university. Data provided by the book supply software allows prompt planning, on-time adjusting of printed publications purchase, and forming effective subscription for electronic library databases according to relevancy of the content in a particular university’s current educational process.

Article Details

Author Biography

Светлана Александровна Морозова

Deputy Director of Fundamental Library, Herzen State Pedagogical University, Honored Worker of Higher Professional Education of the Russian Federation.

References

1. Антопольский А.Б., Грибков Д.Н. Интегрированная база данных «Книгообеспеченность» как механизм создания межвузовской электронной библиотеки // Информационные ресурсы России. 2016. № 1. С. 2–4.
2. Барышев Р.А. Сервис «Книгообеспеченность» как инструмент моделирования учебно-методического обеспечения образовательного процесса // Стандарты и мониторинг в образовании. 2016. Т. 4, № 2. С. 22–26.
3. Грибков Д.Н. Концептуальная схема базы данных «Книгообеспеченность» для межвузовской электронной библиотеки институтов культуры // Научные и технические библиотеки. 2017. № 4. С. 13-21.
4. Квелидзе-Кузнецова Н.Н., Морозова С.А. Модуль, удобный всем. Рассчитываем коэффициент книгообеспеченности // Библиотека. 2017. № 8. С. 20–23.
5. Квелидзе-Кузнецова Н.Н., Морозова С.А. Новый взгляд на сервис расчета коэффициента книгообеспеченности вузовских библиотек // Книга. Культура. Образование. Инновации (Крым-2017): материалы третьего международного профессионального форума, Судак, 5–9 июня 2017 г. / Государственная публичная научно-техническая библиотека России. Москва, 2017. URL: https://elis.gpntb.ru/node/1069, доступ свободный (дата обращения 15.08.2017).