Conditions and criteria of opening of the specialized electronic magazine institute of professional development of the leading staff of fuel and energy complex

Main Article Content

Александр Егорович Воробьев
Гульзат Контороевна Ташкулова
Тамара Анатольевна Фральцова

Abstract

The methodology of opening of the specialized electronic journal of Institute of professional development of energy industry is considered. Conditions of effective functioning of specialized journales are shown. Results of studying of activity of editions of competitors – other Institutes of professional development are presented. The target audience of the electronic scientific-practical magazine of Institute of professional development of energy industry, and also its features influencing this audience and its interest in the edition is analysed. Software products by means of which the electronic magazine is created are described.

Article Details

Author Biographies

Александр Егорович Воробьев

The Doctor of Engineering, professor, the vice rector for the international activity of Institute of professional development of Fuel and energy complex of the Ministry of Energy of the Russian Federation, Ramenskoye of the Moscow region.

Гульзат Контороевна Ташкулова

The Doctor of Economics, professor, the deputy director of Academy of public administration at the president of the Kyrgyz republic, Kyrgyzstan, Bishkek.

Тамара Анатольевна Фральцова

The candidate of pedagogical sciences, the associate professor, the rector of Institute of professional development of Fuel and energy complex of the Ministry of Energy of the Russian Federation,  Ramenskoye of the Moscow region.

References

1. Анализ информационной среды научных журналов России // http://elibrary.ru/download/89845559.pdf.
2. Галявиева М.С., Елизаров А.М., Липачёв Е.К. Цифровая инфраструктура электронного научного журнала: автоматизация редакционно-издательских процессов и система сервисов // Электронные библиотеки. 2016. Т 19. № 5. С. 408–465.
3. Интерактивный журнал. https://ru.wikipedia.org/wiki/ %D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%.
4. Интернет-журна́л. https://ru.wikipedia.org/wiki/ %C8%ED%F2%E5%F0%ED%E5% F2%E6%F3%F0%ED%E0%EB.
5. Как открыть свой журнал: издательский бизнес. http://timesnet.ru/ magazine/3/5424.
6. Как открыть свой журнал. http://btimes.ru/business/kak-otkryt-svoi-zhurnal.
7. Как растет аудитория электронных журналов. http://do.znate.ru/docs/ index-809.html?page=13.
8. Луценко Е.В., Лойко В.И. Современное состояние и перспективы развития политематического сетевого электронного научного журнала Кубанского государственного аграрного университета // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета. 2014. № 100. С. 1–31.
9. Программа для создания электронных журналов. http://www.apps-trilan. ru/stati/programma-dlya-sozdaniya-elektronnih-zhurnalov.
10. Свечкарев В.П., Розин М.Д. Электронный научный журнал: системность целей и оценок // Инженерный вестник Дона. 2015. №3. http://www.ivdon.ru/ ru/magazine/archive/n3y2015/3346.
11. Структура журналов. http://www.good-reklama.ru/princip3/247.html.
12. Тихонова Г.П. Маркетинговое исследование узкоспециализированных периодических печатных журналов // Маркетинг в России и за рубежом. 2010. № 5. С. 56–67.
13. Шарабчиев Ю.Т. Новые возможности информационного поиска и продвижения идей, технологий, знаний и результатов научной деятельности: электронные библиотеки и электронные журналы открытого доступа // Международные обзоры: клиническая практика и здоровье. 2016. № 5–6. С. 67–82.
14. Электронный журнал. http://ru.gulliway.org/public/wiki/asia/western-asia/turkey/canakkale-province/ezine.html.
15. Эффект перелистывания, листания страниц для создания электронных журналов. http://perelistivanie.narod.ru.


Most read articles by the same author(s)