Электронный каталог памятников церковного зодчества Ростовского уезда

Main Article Content

Abstract

В докладе представляются результаты реализации проекта "Нижегородский Интернет-справочник по культурному туризму" (www.museum.nnov.ru/tourism), поддержанного грантом Института "Открытое общество" (Фонд Сороса - Россия). Рассматриваются региональные проблемы информационного сопровождения культурного туризма, идеи и опыт их решения, предлагаются концепция, схемы и методы развития этого проекта на территории Центральной России.

Article Details

How to Cite
Алитова, Р. “Электронный каталог памятников церковного зодчества Ростовского уезда”. Russian Digital Libraries Journal, vol. 4, no. 2, 1, https://rdl-journal.ru/article/view/117.

References

Abramov V.D., Kugurakova V.V., Rizvanov A.A., Abramskiy M.M., Manakhov N., Evstafiev M.E., Ivanov D.S. Virtual biotechnological labs development // BioNanoScience. 2017. Vol. 7. Iss. 2. P. 363–365.

Kugurakova, V., Khafizov M., Akhmetsharipov R. Virtual surgery system with realistic visual effects and haptic interaction // Proc. of The International Conference On Artificial Life And Robotics. 2017. P. P86–P89.

Shigapov M., Kugurakov, V., Zykov E. Design of digital gloves with feedback for VR // Proc. of IEE EWDTS. 2018.

Won A.S., Bailenson J., Lee J., Lanier J. Homuncular Flexibility in Virtual Reality // Journal of Computer-Mediated Communication. 2015. Vol. 20. No. 3. P. 241–259.

Slater M., Wilbur S. A framework for immersive virtual environments (five): Speculations on the role of presence in virtual environments // Presence: Teleoperators and virtual environments. 1997. Vol. 6. No. 6. P. 603–616.

Martin Usoh M.S., Steed, A. Taking Steps: The Influence of a Walking Technique on Presence in Virtual Reality // ACM Transactions on Computer-Human Interaction. 1995. Vol. 2. No. 3. P. 201–219.

Lin Q., Rieser J.J., Bodenheimer B. Stepping off a ledge in an HMD-based immersive virtual environment // Proc. of ACM Symposium on Applied Perception. 2013. P. 107.

Dodds T.J., Mohler B.J. & Bülthoff H.H. Talk to the virtual hands: Self-animated avatars improve communication in head-mounted display virtual environments // PLoS ONE. 2011. Vol. 6. No. 10.

Kugurakova V., Talanov M., Manakhov N. Anthropomorphic artificial social agent with simulated emotions and its implementation // 6th Annual Int. Conference on Biologically Inspired Cognitive Architecture. 2015. Vol.71. P. 112–118.

CyberGlove Systems. URL: http://www.cyberglovesystems.com/

Wheatland N., Wan Y., Song H., Neff M., Zordan V. & Jörg S. State of the Art in Hand and Finger Modeling and Animation // Computer Graphics Forum. 2015. Vol. 34. No. 2. P. 735–760.

Microsoft Kinect. URL: https://www.xbox.com/ru-RU/xbox-one/accessories/kinect

Proteus VR. URL: https://www.proteus-vr.com

IKinema. URL: https://www.ikinema.com

Unreal Engine. URL: http://unrealengine.com

Copenhaver J. VR Animation and Locomotion Systems in Lone Echo. URL: https://readyatdawn.sharefile.com/share/view/s80d4725de7045259

Steed A., Pan Y., Zisch F. & Steptoe W. The impact of a self-avatar on cognitive load in immersive virtual reality // Proc. of IEEE Virtual Reality. 2016. P. 67.